Digitale marketingstrategieën die jouw webshop doen groeien

Een webshop die knalt, daar droomt elke webshopeigenaar van. In deze blog bespreken we enkele methodes die de groei van jouw webshop ten goede komen. Aan de slag!

Betrek je klanten en communiceer met je doelgroep

Hou daarbij ook rekening met wat jouw klanten prettig vinden. Betalen jouw klanten liefst met Payconiq? Laat ze dan ook weten dat je hen met je webshop in hun wensen kan voorzien. Heb je iets aan jouw webshop verbeterd dat je klanten aanbelangt? Communiceer dit dan ook. Andersom kan je ook vragen aan je webshopbezoekers om reviews over hun ervaring met jouw diensten of producten te schrijven. Een oprechte, positieve review is online goud waard. In de wirwar en het enorme aanbod van webshops en winkels die online diensten en producten aanbieden is het voor de gemiddelde consument niet altijd even duidelijk om uit te maken welke webshops betrouwbaar zijn en welke niet. Wil je meer reviews verzamelen? Dit kan je doen op verschillende manieren. Denk aan Google Mijn Bedrijf, reviews via social media en online platforms als Trustpilot en via e-mail.

Geef je webshop een persoonlijkheid

We onthouden een gezicht en een verhaal makkelijker dan een droge corporate boodschap. Online is een persoonlijke aanpak van je branding nog belangrijker dan offline. Omdat de concurrentie vaak zo groot is, loop je het risico er niet uit te springen met je communicatie. Daarom is het verstandig je webshop een gezicht te geven, een herkenbare menselijke touch die je bezoekers aan jouw merk kunnen koppelen. Soms letterlijk met foto’s op een Over ons-pagina, maar dit kan ook met persoonlijke blogposts of advies op productpagina’s.

Betaalstrategie

Een betaalstrategie waar goed over na is gedacht, heeft een grote impact op het succes van jouw webshop. Zorg dat online betalen vlot, makkelijk en herkenbaar is en maak een keuze in welke betaalmogelijkheden je aanbiedt, afhankelijk van de wensen van je doelgroep. De betaalbutton van Bancontact is de meest gebruikte betaalknop in België. Heb je webshopbezoekers uit andere delen van Europa? Ga dan na hoe zij het liefst betalen en stem de mogelijkheden op jouw webshop hierop af. Een Payment Service Provider kan je hierbij adviseren.

Trouwe klanten? Beloon ze

Heb je het zo ver kunnen schoppen dat je van trouwe klanten kan spreken? Heb je een community kunnen opbouwen die de waarden van jouw merk uitdraagt? Dan heb je het hoogstwaarschijnlijk al wel vrij goed voor elkaar. Vergeet niet van tijd tot tijd je community en trouwe klanten te belonen. Zij maken jouw merk sterk en trekken nieuwe klanten aan. Dat verdient af en toe een bloemetje, niet? Bedenk een leuke beloning, korting of verrassing voor de trouwe klanten van jouw webshop. Communiceer hier ook over. Alles wat jouw webshop in een positief daglicht kan stellen, is zeker het communiceren waard.

Bovenstaande tips zijn slechts een greep uit de mogelijkheden. Je webshop laten groeien is een constant proces van verbeteren en aanpassen. Ga uit van de ‘trial-and error-methode’. Probeer, analyseer en ontdek wat werkt voor jouw webshop en jouw klanten.

0 Shares:
You May Also Like